Bespreek uw onvrede met ons!
Wij stellen het op prijs wanneer u, indien u ontevreden bent over ons, dit aan ons laat weten. Wanneer wij hiervan op de hoogte zijn kunnen wij proberen het voor u op te lossen. Als u een klacht heeft, neemt u dan contact op met de betrokken medewerker om het probleem aan te geven en uit te praten.
Vindt u dit lastig of komt u er met de medewerker niet uit, dan kunt u uw klacht schriftelijk indienen bij onze klachtenfunctionaris. Dit kan via een papieren formulier wat u aan de balie kunt verkrijgen, of via het klachtformulier onderaan deze tekst. Vul het formulier volledig in.
De Klachtenfunctionaris neemt contact op met u en/of de patiënt die betrokken is bij de klacht (indien u een formulier voor iemand anders invult). Ook zal met de betrokken medewerker gesproken worden en wordt u zo nodig nogmaals met elkaar in contact gebracht om het probleem op te lossen.
Indien de afhandeling van de klacht uiteindelijk niet tot een resultaat heeft geleid waarmee u tevreden kunt zijn, kunt u uw klacht ook bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris buiten de organisatie. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem en kan proberen de klacht te bemiddelen. Deze kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. U kunt deze klachtenfunctionaris bereiken op telefoonnummer 088 0229191 (SKGE).
Als u er met uw huisarts en met bemiddeling door de klachtenfunctionaris echt niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat voltallig uit een voorzitter (een (voormalig) rechter) en voorts uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris (tevens jurist).
Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend.
Meer informatie vindt u in de folder in de wachtkamer en op www.skge.nl.
Download hier het klachtenformulier.